Состоявшийся на страницах журнала Круглый стол позволил увидеть наиболее существенные ракурсы и ключевые «болевые точки» отечественного архитектурного образования. По-разному, каждый по-своему откликаясь на тему дискуссии, авторы все же продемонстрировали некое единство взглядов по ряду направлений: сложность и интегративный потенциал профессии в образовательной проекции; специфика концептуального мышления и ресурсы концептуального проектирования; судьба высшего профессионального образования в России модели, ступени, прогнозы; архитектурное образование как система и как многовекторная структура деятельности; образовательные пространства и культурная коммуникация.
The Round Table which took place on the pages of the magazine made it possible to see the most important angles and key «pain points» of the national architectural education. The authors responded differently, each in his own way to the topic of the discussion, but they demonstrated a certain unity of opinion in a number of areas: The complexity and integrative potential of the profession in the educational projection; the specificity of the conceptual thinking and resources of the conceptual projection; the fate of higher professional education in Russia models, stages and forecasts; architectural education as a system and as a multidirectional activity structure; educational spaces and cultural communication.