This study addresses the issues of gender neutralization in English-language advertising texts. The linguistic means involved in the creation of gender-neutral advertising texts are considered. The research is carried out using contextual, cognitive and stylistic analysis methods. The analysis of gender-unmarked advertising texts was carried out on the basis of English-language commercials released in 2021-2022 on the Youtube video platform. As a result of the study, the authors come to the conclusion about the main features of gender-neutral advertising texts. The study also identifies and describes the mechanisms of using language tools aimed at eliminating asymmetry in naming persons by gender and words semantically related to gender identification.
В настоящем исследовании затрагиваются вопросы гендерной нейтрализации в англоязычных рекламных текстах. Рассматриваются языковые средства, задействованные в создании гендерно-нейтральных рекламных текстов. Исследование проводится с использованием методов контекстуального, когнитивного и стилистического анализов. Анализ гендерно-немаркированных рекламных текстов выполнен на базе англоязычных рекламных роликов, выпущенных в 2021-2022 годах на видеоплатформе YouTube. В результате исследования авторы приходят к выводу об основных чертах гендерно-нейтральных рекламных текстов. Исследование также выявляет и описывает механизмы использования языковых средств, направленных на устранение асимметрии при наименовании лиц по полу и слов, семантически связанных с идентификацией пола.