Актуальность исследования определяется возрастающим значением рекламы в современном мире. Цель статьи заключается в выявлении и описании лингвостилистических особенностей рекламных текстов. Научная новизна исследования обусловлена выявлением наиболее используемых лексических и стилистических приёмов. Объект исследования - англоязычный рекламный текст. Предмет исследования - стилистические приёмы и языковые средства, которые применяются для создания запоминающегося рекламного текста. Полученные результаты могут быть полезны при дальнейшем изучении языковой специфики рекламного текста.
The relevance of the study is determined by the growing importance of advertising in the modern world. The purpose of the article is to identify and describe the linguistic and stylistic features of advertising texts. The scientific novelty of the study is due to the identification of the most used lexical and stylistic devices. The object of the study is an English-language advertising text. The subject of the study is the stylistic devices and language tools that are used to create a memorable advertising text. The results obtained can be useful in further study of the language specifics of the advertising text.