ПРИМЕНЕНИЕ ИГРОВЫХ ТЕХНОЛОГИЙ ПРИ ФОРМИРОВАНИИ ЛИНГВОКУЛЬТУРОЛОГИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ ИТАЛЬЯНЦЕВ, ИЗУЧАЮЩИХ РУССКИЙ ЯЗЫК

В статье описывается один игровой приём из практики преподавателя русского языка в Италии, цель которого – погружение итальянских студентов в русскую лингвокультуру и осознанное усвоение ими сходств и различий между русской и итальянской языковой картиной мира на материале семантического поля зоонимов.

THE USE OF GAMING TECHNOLOGIES IN THE FORMATION OF LINGUISTIC AND CULTURAL COMPETENCE OF ITALIANS STUDYING RUSSIAN

The article describes one game technique from the practice of a Russian language teacher in Italy, the purpose of which is to immerse Italian students in Russian linguoculture and their conscious assimilation of similarities and differences between the Russian and Italian language worldview based on the semantic field of zoonyms.

Publisher
Дипломатическая академия Министерства иностранных дел Российской Федерации
Language
Russian
Pages
644-647
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 University of Bari Aldo Moro
  • 2 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
rfl; linguistic and cultural competence; linguistic worldview; Russian-Italian dialogue of cultures; zoonyms; рки; лингвокультурологическая компетенция; языковая картина мира; русско-итальянский диалог культур; зоонимы
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/101844/
Share

Other records