ПРИМЕНЕНИЕ РЕКЛАМНЫХ ТЕКСТОВ НА УРОКАХ РУССКОГО ЯЗЫКА КАК ИНОСТРАННОГО

В статье рассматривается понятие «рекламного текста», которое является многогранным и в данном случае интересует нас с точки зрения лингвистики и методики преподавания русского языка как иностранного. Предлагаются упражнения, созданные на основе аутентичных рекламных текстов и способствующие развитию лингвокультурологической компетенции.

APPLICATION OF ADVERTISING TEXTS IN THE LESSONS OF RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE

The article deals with the concept of "advertising text", which is multifaceted and in this case interests us from the point of view of linguistics and methods of teaching Russian as a foreign language. Exercises made on the basis of authentic advertising texts and contributing to the development of linguistic and cultural competence are proposed.

Authors
Publisher
Дипломатическая академия Министерства иностранных дел Российской Федерации
Language
Russian
Pages
403-407
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
advertising text; speech exercises; linguistic and cultural competence; russian as foreign language; advertising; рекламный текст; речевые упражнения; лингвокультурологическая компетенция; русский как иностранный; реклама
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/101753/
Share

Other records

Парибок А.В., Псху Р.В.
Общество: философия, история, культура. Общество с ограниченной ответственностью Издательский дом ХОРС. 2023. P. 41-48