Основной целью данной статьи является исследование преподавания и обучения анализу литературных текстов в межкультурных средах. Литература определяет, как цивилизации родных и неродных сред воспринимают чтение и анализ литературного мира, основанного на языке, культуре и семиотике. Точно так же, с целью развития метакультуры, чтобы литературный анализ был более доступен для школьников, роль педагога или профессора литературы обсуждается как руководство для этого процесса и его ответственность за влияние на роль литературы как лингвистического искусства и инструмента обогащения класса и культуры.
The main purpose of this article is to study the teaching and learning of the analysis of literary texts in intercultural environments. Literature defines how the civilizations of native and non-native environments perceive reading and analysis of the literary world based on language, culture, and semiotics. Similarly, with the aim of developing a metaculture so that literary analysis is more accessible to schoolchildren, the role of the teacher or professor of literature is discussed as a guide for this process and his responsibility for influencing the role of literature as a linguistic art and a tool for enriching class and culture.