ВЛИЯНИЕ СОВРЕМЕННОЙ КУЛЬТУРЫ КОРЕИ НА ПРОДВИЖЕНИЕ ЮЖНОКОРЕЙСКИХ БРЕНДОВ

В современном мире все стремится к глобализации. При этом каждая страна старается чем-то выделиться и занять ведущую роль как на международном рынке, так и на политической арене. Некоторые страны Азии преуспели в завоевании международного рынка товаров и услуг. Южная Корея одна из них. Данная страна смогла создать тренд популярности своих брендов и культурных особенностей. Случайная, на первый взгляд, популярность корейских продуктов на самом деле является чередой продуманных действий внутри страны.

THE INFLUENCE OF MODERN KOREAN CULTURE ON THE PROMOTION OF SOUTH KOREAN BRANDS

In the modern world, everything tends to globalize. At the same time, each country is trying to stand out in some way and take a leading role both in the international market and in the political arena. Some Asian countries have succeeded in conquering the international market of goods and services. South Korea is one of them. This country was able to create a trend of popularity of its brands and cultural characteristics. The seemingly random popularity of Korean products is actually a series of thoughtful actions within the country.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
62-64
Status
Published
Year
2022
Organizations
  • 1 RUDN
Keywords
national culture; South Korean brand; influence; korean wave; национальная культура; южнокорейский бренд; влияние; корейская волна
Date of creation
28.12.2023
Date of change
28.12.2023
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/99444/
Share

Other records

Povidysh A.V.
Рекламный вектор-2022: цифровая трансформация. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2022. P. 65-68