Статья посвящается изучению инструментов, с помощью которых можно продвигать персональные бренды в цифровой среде. Сначала рассмотрены теоретические аспекты - сущность, цели и элементы личного бренда. Дана краткая характеристика digital-среды. Далее на примере двух медийных персон рассмотрены особенности продвижения личных брендов. Ольга Бузова активно пользуется соцсетями - Instagram, Вконтакте, Тик-Ток. Она размещает рекламы, выставляет посты и снимки, связанные с личной жизнью. Еще одна медийная персона - Тина Канделаки владеет грузинским ресторанам, спа-салоном и выпускает собственную косметическую продукцию, маски-патчи для лица. Основная платформа продвижения ее бренда - страницы в социальных сетях и сайт ресторана. У обеих персон широкая аудитория и высокая популярность. В digital-серед они смогли занять свою нишу.
The article is devoted to the study of tools that can be used to promote personal brands in the digital environment. First, the theoretical aspects are considered - the essence, goals and elements of a personal brand. A brief description of the digital environment is given. Then, using the example of two media personalities, the features of personal brand promotion are considered. Olga Buzova actively uses social networks - Instagram, Vkontakte, Tick-Tok. She places advertisements, puts up posts and pictures related to her personal life. Another media personality, Tina Kandelaki, owns Georgian restaurants, a spa and produces her own cosmetic products, face masks and patches. The main platform for promoting her brand is social media pages and the restaurant's website. Both persons have a wide audience and high popularity. In digital media, they were able to occupy their niche.