СОВРЕМЕННЫЕ ТРЕНДЫ DIGITAL-МАРКЕТИНГА ДЛЯ ПРОДВИЖЕНИЯ КОСМЕТИЧЕСКОГО БРЕНДА

В современных реалиях необходимость применения компанией инструментов digital-маркетинга обусловлена глобальной тенденцией диджитализации бизнеса. Актуальные тренды digital-маркетинга позволяют качественно менять потребительский опыт взаимодействия с брендом. Косметическим брендам технологии digital-маркетинга дают возможность установить персонализированную коммуникацию с аудиторией, вовлекать её в жизнь бренда и увеличить долю онлайн-продаж, которая на сегодняшний день значительно уступает доле продаж в оффлайн.

MODERN DIGITAL-MARKETING TRENDS FOR COSMETIC BRAND PROMOTION

In modern realities, the necessity for a company to use digital marketing tools is due to the global trend of business digitalization. Actual trends in digital marketing make it possible to efficiently change the consumer experience of interacting with a brand. For cosmetic brands, digital marketing technologies make it possible to establish personalized communication with the audience, engage them in the life of the brand and increase the share of online sales, which today is significantly inferior to the share of offline sales.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
281-286
Status
Published
Year
2021
Organizations
  • 1 RUDN
Keywords
promotion; cosmetic brand; digital-marketing; artificial intelligence; продвижение; косметический бренд; digital-маркетинг; искусственный интеллект
Date of creation
19.07.2022
Date of change
19.07.2022
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/91582/
Share

Other records