Цель статьи состоит в изучении международного опыта развитых и развивающихся стран в области применения цифровых технологий для развития комплаенс в бизнесе, а также определении перспектив совершенствования бизнес-комплаенс в России. Для определения характера и тесноты связи рассматриваемых показателей построены регрессионные кривые влияния цифровых технологий на бизнес-комплаенс в развитых и развивающихся странах в 2020 г. В результате обоснованы значительные перспективы совершенствования практики управления развитием бизнес-комплаенс в развивающихся странах, в том числе, в России, на базе цифровых технологий.
The purpose of the article is to study the international experience of developed and developing countries in the use of digital technologies for the development of compliance in business, as well as to determine the prospects for improving business compliance in Russia. To determine the nature and closeness of the relationship of the indicators under consideration, regression curves of the impact of digital technologies on business compliance in developed and developing countries in 2020 were built. As a result, significant prospects for improving the practice of managing the development of business compliance in developing countries, including Russia, were substantiated. based on digital technologies.