This article is devoted to the concept and the phenomenon of the language game in advertising, its main functions, types and use of advertising as a way to attract consumers. It represents the views of various scholars on the phenomenon of the language game in various fields in general and in advertising in particular. As well as acquaint the reader with basic aspects of language game, especially in the field of advertisement. This article contains a theoretical part that examines specific features of English with the focus on its linguistic properties of language game building, puns and irony. The paper also contains practical aspects of humor and basic division of language game in printed materials from the linguistic and advertising point of view.
Данная статья посвящена понятию и феномену языковой игры, ее основным функциям, видам и применению в рекламе как наиболее эффективному приему речевого воздействия на адресата в англоязычной наружной коммерческой рекламе. В работе также языковая игра рассматривается как мощное средство манипулирования сознанием потребителя, используемое с целью скрытого воздействия на адресата в нужном для рекламодателя направлении. В статье анализируются приёмы и основные виды языковой игры в печатных материалах с лингвистической и рекламной точек зрения.