В статье представлен анализ информации о путях венозного оттока от верхних зубов, содержащейся в учебной литературе медицинских вузов. Показано, что практически во всех рекомендованных учебниках и учебных пособиях для высшей медицинской школы информация о венозном оттоке от верхних зубов либо отсутствует полностью, либо неточна и может вводить в заблуждение обучающегося. Обсуждаются пути совершенствования содержания учебной литературы по анатомии человека в условиях внедрения современных виртуальных технологий и проблемного обучения в медицинских вузах.
The article presents an analysis of the information on the venous outflow pathways from the upper teeth contained in the educational literature of medical high schools. It is shown that practically in all the recommended textbooks and teaching aids for the higher medical school the information about the venous outflow from the upper teeth is either absent or inaccurate and can deceive the learner. We discussed ways to improve the content of human anatomy textbooks in the context of the introduction of modern virtual technologies and problem-based learning during the educational process in medical schools.