В статье авторы попытались обозначить особенные черты, характерные для подготовки иностранных студентов к сдаче теста по РКИ на базовом уровне. Тестовая форма контроля, получающая все более широкое распространение в качестве формы итогового контроля усвоения знаний в рамках обучения РКИ, имеет свои особенности, что заставляет преподавателей-методистов вновь и вновь обращаться к данной проблеме с целью разработки структуры и содержания проверочных материалов и рекомендаций методического характера для тестирующих и тестируемых.
The authors' appeal to this problem is caused by the relevance of research in the field of testing as a modern form of pedagogical control in teaching Russian as a foreign language. Modern methodologists and test specialists are faced with the task of forming criteria for determining the level of language and communicative competence of foreigners, the degree of their readiness to pass state testing. Teachers-practices in the process of language learning solve an important task of preparing students for the exam. The basis of the proposed study was the methodological developments obtained in the course of experimental training, their analysis and systematization.