Актуальность темы исследования, представленной в данной статье, определяется социальной и практической значимостью проблемы саморазвития, самосовершенствования и самоактуализации творческой личности преподавателя иностранного языка в профессиональной деятельности. Новые условия существования образовательной среды, обновление содержания образования, инновационных форм и методов обучения, все возрастающее требования к качеству знаний, усложнение форм организации учебного занятия - все это требует повышения профессиональной компетентности и формирования готовности педагога к выполнению профессиональной деятельности на высоком уровне.
The relevance of the research topic presented in this article is determined by the social and practical significance of the problem of self-development, self-improvement and self-actualization of the creative personality of a foreign language teacher in professional activities. New conditions for the existence of the educational environment, the renewal of the content of education, innovative forms and methods of teaching, the ever-increasing requirements for the quality of knowledge, the complication of the forms of organizing a training session - all this requires an increase in professional competence and the formation of a teacher’s readiness to perform professional activities at a high level.