В данной статье автор рассмотрит современные тенденции развития медиасферы и ответит на вопрос, у кого же более приоритетные позиции у газет или интернет СМИ. По данным Американской газетной ассоциации (NAA), тиражи крупнейших изданий беспрестанно снижаются. ТиражTheWallStreetJournalсократилсяна 1,9%, TheNewYorkTimes - 3,5%, TheWashingtonPost - 3,3%, LosAngelesTimes - на 8%. Параллельно стали сокращаться и рекламные поступления, к примеру у TheNewYorkTimes они снизились на 4,2%. Аудиторию, а вместе с ней и рекламный бюджет, перетянули на себя интернет-СМИ. И совсем иная картина стала осуществляться в онлайн-сегменте. Темпы прироста - потрясающие: 93,5%. А это значит, что рекламодатели начали всерьез воспринимать онлайн-площадку и, формируя рекламный бюджет, рассматривать Интернет как полноценный канал. В данном случае не стоит забывать, что печатные СМИ - это многолетняя привычка. У кого она есть, те и будут продолжать читать прессу.
In this article, the author will consider current trends in the development of the media sphere and answer the question of who has more priority positions in newspapers or online media. According to the American Newspaper Association (NAA), the circulation of the largest publications is constantly decreasing. TheWallStreetJournal circulation decreased by 1.9%, TheNewYorkTimes - 3.5%, TheWashingtonPost - 3.3%, LosAngelesTimes - by 8%. At the same time, advertising revenues began to decline, for example, at TheNewYorkTimes they decreased by 4.2%. The audience, and with it the advertising budget, was taken over by the online media. And a completely different picture began to be implemented in the online segment. The growth rate is amazing: 93.5%. And this means that advertisers began to take seriously the online platform and, forming an advertising budget, consider the Internet as a full-fledged channel. In this case, do not forget that the print media is a long-standing habit. Those who have it will continue to read the press.