Образовательные услуги высшего образования стремительно развиваются на рынке трансформируясь и приобретая новые формы. В настоящее время необходимо в режиме постоянного мониторинга анализировать наилучшие практики третьих стран по взаимодействию бизнес-структур и университетов. Целью настоящей статьи стало исследование лучших практик взаимодействия бизнес-структур и высших учебных заведений из стран ЕС. Для достижения поставленной цели было рассмотреныпрактики взаимодействия таких университетов, как Университет Шопрона (Венгрия), Университета Сантьяго де Компостела (Испания) и Университет Софии Антиполис Ницца (Франция) и даны предложения по внедрениюданного опыта в российскую практику на примере Центра предпринимательства и инноваций РУДН
Educational services of higher education are rapidly developing in the market, transforming and acquiring new forms. Currently, it is necessary to analyze the best practices of third countries in the interaction of business structures and universities in the mode of continuous monitoring. The purpose of this article is to study the best practices of interaction between business structures and higher education institutions from EU countries. To achieve this goal were rassmotreniya interaction of such universities as the University of Sopron (Hungary), University of Santiago de Compostela (Spain) and the University of Sophia Antipolis nice (France) and the proposal for vnutrennego experience in the Russian practice by the example of the Center for entrepreneurship and innovation at peoples ' friendship University