Статья посвящена исследованию особенностей психологического благополучия личности мигрантов. Проанализированы теоретико-методологические концепции и подходы к изучению феномена психологического благополучия, его ресурсов и факторов. Психологическое благополучие рассматривается как сложное психическое образование, которое проявляется в переживании содержательной наполненности и ценности жизни, ощущении удовлетворения жизнью и собой, достижении актуальных мотивов и потребностей личности в перспективе социально-значимой цели и положительной оценке собственного существования.
The article is devoted to the study of the characteristics of resources and factors of psychological well-being of an individual. The theoretical and methodological concepts and approaches to the study of the phenomenon of psychological well-being, its resources and factors are analyzed and systematized. Psychological well-being is considered as a complex mental education, which manifests itself in the experience of the meaningfulness and value of life, the feeling of satisfaction with life and oneself, the achievement of relevant motives and needs of the individual in the long term of a socially significant goal and a positive assessment of their own existence.