Роль социальной ответственности в практике ведения крупного бизнеса

Исследование социальной ответственности бизнеса в отечественной науке приобрело особую актуальность в связи со становлением крупного бизнеса, способного брать на себя серьезные социальные обязательства. В статье рассматриваются вопросы, связанные с характером и спецификой социальной ответственности крупного бизнеса в нашей стране, выделяются ее уровни и механизмы реализации социальных программ.

The Role of Social Responsibility in Big Business Practics

The study of corporate social responsibility has become especially relevant in national science in the context of the development of big business able to assume significant social responsibilities. The article focuses on the issues of the nature and specificity of social responsibility of big business in Russia. The levels of social responsibility and the arrangements for social programmes implementation are also highlighted.

Authors
Gurinov V.A.1
Publisher
Российский университет дружбы народов
Number of issue
2
Language
Russian
Pages
94-99
Status
Published
Year
2010
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
социальная ответственность; крупный бизнес; социальная программа; corporate social responsibility; big business; social programme
Share

Other records