В статье актуализируется проблематика реализации проектного метода в преподавании гуманитарных дисциплин в вузе. Целью явилось рассмотрение образовательного потенциала проектной методологии в практике гуманитарных дисциплин вуза, а также выявление особенностей метода и способов его реализации в рамках указанных дисциплин. Задачи: обосновать актуальность проектного метода в процессе профессиональной подготовки; выявить особенности проектного метода; рассмотреть этапы реализации проектной технологии; выявить условия и способы реализации проектного метода в преподавании гуманитарных дисциплин в вузе. В статье использованы методы теоретического, контент-анализа, систематизации. Результаты исследования: выявлены методологические аспекты реализации проектного метода, систематизированы особенности его использования в преподавании гуманитарных дисциплин, выявлены условия успешной реализации проектной методологии в вузе.
The article actualizes the problems of the implementation of the project method in teaching humanities at a university. The goal was to review the educational potential of the project methodology in the practice of humanitarian disciplines of the university, as well as to identify the features of the method and methods for its implementation within the specified disciplines. The objectives are to justify the relevance of the project method in the training process; to identify the features of the project method; to consider the stages of implementation of the project technology; to identify the conditions and ways of implementing the project method in the teaching of humanities at the university. The article used the methods of theoretical, content analysis, systematization. The results of the research: methodological aspects of the implementation of the project method were identified, the characteristics of its use in teaching humanities were systematized, and the conditions for the successful implementation of the project methodology at the university were identified.