В статьей обосновывается лингводидактическая проблема формирования лингвокультурной компетенции иностранных студентов технического профиля посредством использования аудиовизуальных технологий, нацеленных на усвоение русского языка как неродного в единой образовательно-практической среде. Предлагаются пути совершенствования основ лингвокультурной компетенции иностранных студентов технического профиля за счет включения в процесс обучения русскому языку как иностранному и внедрения средств аудиовизуальных технологий, развития вариативности учебной программы на основе личностно-ориентированного подхода к иностранным студентам и создание системы непрерывного обучения.
The article substantiates the linguo-didactic problem of the formation of linguo-cultural competence of the foreign students of technical profile through the use of audivisual technologies aimed at the assimilation of the Russian language as non-native in a single educational and practical environment. The ways suggest the improvement the fundamentals of a linguistic-cultural competence of the foreign students of a technical profile due to the inclusion in the process of teaching Russian as a foreign language and introduction of means of audio-visual technologies, the development of the diversity curriculum on the basis of the personality-oriented approach to the foreign students and the establishment of a system of lifelong learning.