Математическая модель экономики железнодорожных грузоперевозок

Транспортная задача математического программирования модифицирована для анализа экономики железнодорожных грузоперевозок в современных российских условиях. Построен вариационный принцип в форме пары взаимно двойственных задач выпуклого программирования,из которого находится конкурентное равновесие в модели железнодорожных перевозок. Предложен подход к анализу несовершенной конкуренции, распределению посреднической прибыли и роли коммуникационных ограничений в транспортной сети

A mathematical model of the economics of railway cargo transportation

The transportation mathematical programming problem is modified for the analysis of the economics of railway cargo transportation in modern Russia. A variation principle in the form of a pair of mutually dual convex programming problems is constructed, and a competitive equilibrium in the railway transportation model is found from this principle. An approach to the analysis of imperfect competition, distribution of the intermediary’s profit, and the role of communication constraints in a transportation network is proposed.

Publisher
KRASOVSKII INST MATHEMATICS & MECHANICS URAL BRANCH RUSSIAN ACAD SCIENCES
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
44-59
Status
Published
Volume
20
Year
2014
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
конкурентное равновесие; преобразование Лежандра — Юнга — Фенхеля; теорема Фенхеля; коммуникационные ограничения; модель грузоперевозок; общественные блага; competitive equilibrium; Legendre– Young–Fenchel transform; Fenchel theorem; communication constrains; cargo transportation model; public goods
Date of creation
22.10.2018
Date of change
18.02.2019
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/17585/
Share

Other records