Представлены результаты исследования смысложизненных ориентаций вьетнамских студентов, обучающихся в российском вузе, направленного на выявление особенностей их мировоззренческих позиций. Выделены теоретические основы исследования, описаны его ход и полученные результаты. В качестве основной методики исследования использовался тест Д.А. Леонтьева, позволяющий определить основные жизненные установки (удовлетворенность жизнью, целеустремленность, мотивация и осмысленность существования). Делается вывод о том, как культурные различия и образовательная среда влияют на формирование смысложизненных ориентаций вьетнамских студентов и их адаптацию к условиям обучения в российских вузах.
The article presents the results of a study of the life-meaning orientations of Vietnamese students studying at a Russian university, aimed at identifying the features of their worldview positions. The theoretical foundations of the study are highlighted, its course and the results obtained are described. The main research methodology used was the D.A. Leontiev test, which allows determining the main life attitudes (satisfaction with life, purposefulness, motivation and meaningfulness of existence). A conclusion is made about how cultural differences and the educational environment influence the formation of life-meaning orientations of Vietnamese students and their adaptation to the conditions of study at Russian universities.