The modern trends in outdoor commercial advertising on the background of 5G: typology and implementation

The presented article has analyzed the impact of the 5G technological environment on the advancement of the outdoor advertising market and discusses strategies to transform and modernize outdoor advertising creativity and communication in the context of 5G technology to provide recommendations for the advertising industry and related studies. As a result of the detailed analysis of the outdoor advertising market highlighted the characteristics of new trends in the creative and communication strategy of the commercial outdoor advertising industry in the context of 5G and what the market is experiencing at this stage and what is expected in the nearest future and what applications can be used in this industry.

В представленной статье был проведен анализ воздействия технологической среды 5G на продвижение рынка наружной рекламы и рассмотрены стратегии трансформации и модернизации креатива и коммуникации наружной рекламы в контексте технологии 5G с целью предоставления рекомендаций для рекламной индустрии и смежных исследований. В результате детального анализа рынка наружной рекламы выделены характеристики новых тенденций в креативной и коммуникационной стратегии коммерческой индустрии наружной рекламы в контексте 5G; охарактеризовано, что испытывает рынок на данном этапе и что ожидается в ближайшем будущем; описано, какие области применения могут быть в данной индустрии.

Publisher
Некоммерческое партнерство Альманах "Казачество"
Number of issue
78
Language
English
Pages
304-312
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов имени Патриса Лумумбы
Keywords
5G Technology; outdoor advertising; target audience; attracting attention; technique; технология 5G; наружная реклама; целевая аудитория; привлечение внимания; техника

Other records

Абдуев А.Х., Асваров А.Ш., Ахмедов А.К., Агасиева С.В., Беляев В.В., Генералов Д.В., Николаева Д.В., Саенко В.В., Сметанин Е.А., Королёва А.В., Фёдорова В.В.
Нанотехнологии: разработка, применение - XXI век. Закрытое акционерное общество Издательство Радиотехника. Vol. 16. 2024. P. 5-12