Integration of Digital Technologies in Preschool Education: Problems and Solutions

The practice of using digital technologies in working with children under five years of age and their impact on preschool education is considered. A comprehensive review of the literature on the problems of developing the prerequisites for children's digital literacy and the integration of digital tools into the educational environment is provided. The results of an analysis of the literature are presented, which show the widespread use of digital devices (primarily television) in families raising children under three years of age. The importance of the role of parents and compliance with the rules for using digital devices is emphasized. It is concluded that a thorough study of the possibilities of integrating digital technologies into preschool education is necessary in order to meet the expectations of parents regarding the comprehensive development of children. To achieve a balance between methods of developing digital literacy and traditional teaching methods, recommendations are provided for parents of preschoolers and teachers.

Рассматривается практика использования цифровых технологий в работе с детьми младше пяти лет и их влияние на дошкольное образование. Приводится всесторонний обзор литературы по проблемам формирования предпосылок цифровой грамотности детей и интеграции цифровых инструментов в образовательную среду. Представлены результаты анализа литературы, которые показывают широкое использование цифровых устройств (прежде всего, телевизора) в семьях, в которых воспитываются дети младше трех лет. Подчеркивается важность роли родителей, соблюдения правил использования цифровых устройств. Делается вывод о необходимости тщательного исследования возможностей интеграции цифровых технологий в дошкольное образование, чтобы соответствовать ожиданиям родителей в отношении всестороннего развития детей. Для достижения баланса между методами формирования цифровой грамотности и традиционными методами обучения приводятся рекомендации для родителей дошкольников и педагогов.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Издательская группа "Логос"
Number of issue
4
Language
English
Pages
135-139
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia named after Patrice Lumumba
Keywords
model for the formation of professional stability of higher school teachers; situations of uncertainty; цифровые технологии; дошкольное образование; цифровая грамотность; семейное воспитание; образовательные программы

Other records

Заболотских И.Б., Вейлер Р.В., Трембач Н.В., Магомедов М.А., Попов А.С., Малышев Ю.П., Дмитриев А.А., Григорьев Е.В., Фишер В.В., Хороненко В.Э., Кохно В.Н., Спасова А.П., Давыдова В.Р., Грицан А.И., Лебединский К.М., Дунц П.В., Баялиева А.Ж., Овезов А.М., Мартынов Д.В., Киров М.Ю., Ершов В.И., Мурашко С.С., Кузовлев А.Н., Федунец Д.Э.
Комплексные проблемы сердечно-сосудистых заболеваний. Федеральное государственное бюджетное научное учреждение "Научно-исследовательский институт комплексных проблем сердечно-сосудистых заболеваний". Vol. 13. 2024. P. 176-195