Выражение концепта деловой репутации 商业信誉 в русской и китайской языковой картине мира

В данной статье рассматривается концепт деловой репутации в русской и китайской языковой картине мира. Цель исследования - выявить концепт деловой репутации в двух лингвокультурах. Научная новизна исследования состоит в том, что в данной статье рассмотрен концепт деловой репутации в китайской и русской лингвокультурах, используя языковые материалы в художественных произведениях, а также в сравнении данного концепта на фоне разных лингвокультур.

Expression of the concept of business reputation 商业信誉 in the Russian and Chinese linguistic picture of the world

This article examines the concept of business reputation in the Russian and Chinese linguistic picture of the world. The aim of the study is to identify the concept of business reputation in two linguocultures. The scientific novelty of the research consists in the fact that this article considers the concept of business reputation in Chinese and Russian linguocultures, using linguistic materials in works of fiction, as well as in the comparison of this concept against the background of different linguocultures.

Authors
Language
Russian
Status
Published
Year
2024
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
концепт; деловая репутация; лингвокультура; языковая картина мира; китайский язык; русский язык
Date of creation
27.08.2024
Date of change
27.08.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/157472/
Share

Other records