Данная статья посвящена исследованию влияния региональных СМИ на формирование образа автономных территорий на примере Гагаузии. В работе рассматриваются теоретические основы роли региональных медиа в конструировании общественного мнения и особенности освещения автономий. Проводится анализ характеристик региональных СМИ Гагаузии, контент-анализ публикаций о регионе и оценка их влияния на восприятие автономии местным населением и за ее пределами. Результаты исследования показывают, что региональные СМИ играют значительную роль в формировании образа Гагаузии, способствуя укреплению региональной идентичности и продвижению интересов автономии. В заключении приводятся выводы о роли региональных медиа в конструировании образа автономных территорий и даются рекомендации по оптимизации освещения Гагаузии и других автономий в СМИ. Статья представляет интерес для исследователей в области медиакоммуникаций, регионалистики и политологии.
This article is devoted to the study of the influence of regional mass media on the formation of the image of autonomous territories on the example of Gagauzia. image of autonomous territories on the example of Gagauzia. The paper deals with Theoretical bases of the role of regional media in the construction of public opinion and peculiarities of coverage of autonomous territories. The theoretical basis of the role of regional media in the construction of public opinion and the peculiarities of the coverage of autonomies. The characteristics of the regional media in Gagauzia are analysed. characteristics of regional media in Gagauzia, content analysis of publications about the region and evaluation of their influence on the local population's perception of autonomy influence on the perception of the autonomy by the local population and beyond. The results of the study show that the regional media play a significant role in the formation of the image of Gagauzia role in shaping the image of Gagauzia, contributing to strengthening the regional identity and promoting the interests of the autonomy identity and promoting the interests of the autonomy. The conclusions are presented in the conclusion on the role of regional media in constructing the image of the autonomous territories and recommendations are given on how to optimise the media coverage of Gagauzia and other autonomies. The article is of interest for researchers in the field of media communications, regional studies and political science.