China Government’s communication strategy towards mass audience in official accounts in local social media Douyin and WeChat comparing with traditional media

The communication strategy of the Chinese government in the official accounts of local social networks Douyin and WeChat differs from the approach to traditional media. This is due to the features of these platforms and their impact on the mass audience. In the official accounts of local social networks Douyin and WeChat, the Chinese government takes a more direct and direct approach to communicating with a mass audience. They use short video, audio and text messages to present their initiatives, policies and achievements. This allows the government to reach a wide audience, especially among young people who actively use these social networks. Official Douyin and WeChat accounts also provide interactivity and the possibility of feedback from the audience. The authors of the article consider the features of the communication strategy of the Chinese government in relation to the mass audience in the official accounts of local social networks Douyin and WeChat in comparison with traditional media.

Коммуникационная стратегия правительства Китая в официальных аккаунтах местных социальных сетей Douyin и WeChat отличается от подхода к традиционным СМИ. Это связано с особенностями этих платформ и их влиянием на массовую аудиторию. В официальных аккаунтах местных социальных сетей Douyin и WeChat, правительство Китая применяет более прямой и непосредственный подход к коммуникации с массовой аудиторией. Они используют короткие видео, аудио и текстовые сообщения, чтобы представить свои инициативы, политику и достижения. Это позволяет правительству достичь широкой аудитории, особенно среди молодежи, которая активно использует эти социальные сети. Официальные аккаунты в Douyin и WeChat также обеспечивают интерактивность и возможность обратной связи с аудиторией. Авторами в статье рассмотрены особенности коммуникационной стратегии правительства Китая по отношению к массовой аудитории в официальных аккаунтах местных социальных сетей Douyin и WeChat по сравнению с традиционными СМИ.

Authors
Cao Yinfei , Liu Y.T.
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Наука и образование"
Number of issue
4
Language
English
Pages
60-65
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
traditional media; new media; political communication; short video; WeChat; традиционные СМИ; новые средства массовой информации; политическая коммуникация; короткое видео; WeChat
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/156248/
Share

Other records