ИСПОЛЬЗОВАНИЕ СОЦИАЛЬНЫХ СЕТЕЙ В МАРКЕТИНГЕ ВУЗОВ

В статье показано возрастание роли социальных сетей в маркетинге высшего учебного заведения. Они способствуют взаимодействию вуза с его целевой аудиторией, быстрому распространению медиа-контента и донесению точной и актуальной информации о вузе. Количество пользователей социальных сетей постоянно растет. Поэтому использование вузом этих интернет - площадок открывает новые возможности в маркетинговой деятельности вуза.

The article shows the increasing role of social networks in the marketing of higher education institutions. They contribute to the interaction of the university with its target audience, the rapid dissemination of media content and the delivery of accurate and up-to-date information about the university. The number of social media users is constantly growing. Therefore, the use of these Internet sites by the university opens up new opportunities in the marketing activities of the university.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Сибирская академическая книга"
Number of issue
3-2
Language
Russian
Pages
24-29
Status
Published
Year
2023
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
marketing; university marketing; social networks; subspecies of social networks; tools for achieving marketing goals; маркетинг; маркетинг вуза; социальные сети; подвиды социальных сетей; инструментов для достижения поставленных маркетинговых целей
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/155399/
Share

Other records