Установлено, что в зависимости от уровня информатизации условий жизнедеятельности функциональное состояние (ФС) мальчиков и девочек 6-7 лет может существенно различаться. Выявлено, что показатели моторного, функционального и физического развития связаны с величиной модифицированного индекса информатизации: по мере нарастания интенсивности использования цифровых технологий происходило снижение функционального состояния детей. Предполагается, что расширенный режим физической активности, является фактором улучшения ФС детей дошкольного возраста в условиях нарастающего использования цифровых технологий.
It was found that the functional state (FS) of boys and girls aged 6-7 years can differ significantly depending on the level of informatization of living conditions. Indicators of motor fitness, functional capabilities, and physical development were shown to be associated with the value of the modified index of informatization: as the intensity of the use of digital technologies increased, the FS of the children decreased. It is assumed that properly organized physical training is a factor in the prevention and correction of functional disorders in preschool children in the context of the increasing use of digital technologies in the daily routine.