Статья посвящена учебной профессионально ориентированной экскурсии - традиционной форме внеаудиторной работы с иностранными учащимися на уровне довузовской подготовки в условиях смешанного обучения. Реализация лингводидактического потенциала данной формы работы и её роль в межпредметной координации рассматривается на примере посещения Ботанического сада РГАУ-МСХА имени К.А. Тимирязева в апреле 2021 года иностранными слушателями подготовительного отделения. Экскурсия была запланирована, методически обеспечена преподавателем биологии и преподавателями-русистами кафедры русского языка как иностранного и общетеоретических дисциплин при содействии гида Ботанического сада.
This study is dedicated to an educational professionally oriented excursion as a traditional form of extracurricular work with foreign students at the level of pre-university training in a blended learning environment. The implementation of the linguodidactic potential of this form of work and its role in interdisciplinary coordination is considered on the example of visiting the Botanical Garden of the Russian State Agricultural University named after K.A. Timiryazev in April 2021 by foreign students of the preparatory department. The excursion was planned, methodically provided by a teacher of biology and teachers of Russian studies at the Department of Russian as a Foreign Language and General Theoretical Disciplines with the assistance of a guide from the Botanical Garden.