Языковая игра в рекламном дискурсе в текстах русскоязычной и англоязычной рекламы

Эта статья посвящена языковым играм, являющимся доминирующим приемом практически во всех областях лингвистики. В рекламном дискурсе это находит свое отражение в создании рекламных текстов. С лингвистической точки зрения большой интерес к рекламе объясняется большим количеством языковых средств и приемов, используемых в ней для привлечения внимания потребителей с целью максимизации покупки товаров или услуг.

LANGUAGE GAME IN ADVERTISING DISCOURSE IN THE TEXTS OF RUSSIAN AND ENGLISH LANGUAGE ADVERTISING

This article is devoted to language game is the dominant technique in almost all areas of linguistics. In the advertising discourse, it is reflected in the creation of advertising texts. From a linguistic point of view great interest in advertising is explained by a great number of language means and techniques used in it to attract the attention of the consumers to maximize buying products or services.

Authors
Conference proceedings
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Актуальность.РФ"
Language
English
Pages
193-196
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
language game; advertising; linguistics; discourse; techniques; языковая игра; реклама; лингвистика; дискурс; приемы
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/152900/
Share

Other records