ЛИНГВИСТИЧЕСКИЕ СРЕДСТВА РЕАЛИЗАЦИИ КАТЕГОРИИ САСПЕНСА В ДЕТСКОЙ ОСТРОСЮЖЕТНОЙ ЛИТЕРАТУРЕ

Интерес к литературе, в том числе к жанру «хоррор», проявляется в период детства, т.к. процесс воспитания ребёнка включает прочтение сказок, которые имеют характерные признаки литературы жанра «хоррор»: положительные и отрицательные (мистические) персонажи. В данной статье рассматриваются лингвистические особенности детской литературы, определяется понятие жанра «хоррор», раскрываются характерные черты хоррор-дискурса и рассматриваются лингвистические средства реализации категорий саспенса в детской литературе.

Literature is an integral part in the life of every person. Interest in literature, including the horror genre, is manifesting during the period of childhood every child. This is due to the fact that the process of raising a child includes reading fairy tales, where all suspenseful signs are included (positive and negative (mystical) characters). The article examines the linguistic features of children's literature, defines the concept of the “horror” genre, reveals the characteristic features of the horror discourse and the linguistic means of implementing the categories of suspense in children's literature.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "АМиСта"
Number of issue
5
Language
Russian
Pages
201-208
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
детская литература; хоррор; саспенс; контекст; остросюжетная литература; эффект нагнетания ситуации; эффект безвыходности; эффект одиночества; эффект усиления психологического напряжения; эффект неожиданности; children's literature; horror; suspense; context; action-packed literature; the effect of forcing the situation; the effect of hopelessness; the effect of loneliness; the effect of enhancing psychological stress; the effect of untoward surprise
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/152705/
Share

Other records

Zamanova Alina
ПРИОРИТЕТНЫЕ НАПРАВЛЕНИЯ РАЗВИТИЯ НАУКИ И ОБРАЗОВАНИЯ. Наука и Просвещение (ИП Гуляев Г.Ю.). 2020. P. 57-59