ПРОЦЕСС БИЛИНГВАЛЬНОГО РАЗВИТИЯ ИНДИВИДА И ЕГО ПРЕДРАСПОЛОЖЕННОСТЬ К ДАЛЬНЕЙШЕМУ ИЗУЧЕНИЮ ИНОСТРАННЫХ ЯЗЫКОВ

В статье обсуждаются разновидности билингвизма в современном мире, процесс освоения языков в детском возрасте с точки зрения нейробиологии и психологии. Характеризуются особенности сознания двуязычного индивида, особенности мозгового обеспечения речевой деятельности. Исследуется предрасположенность билингвов к освоению третьего языка в рамках учебной дисциплины.

THE PROCESS OF BILINGUAL DEVELOPMENT OF AN INDIVIDUAL AND HIS PREDISPOSITION TO FURTHER STUDY OF FOREIGN LANGUAGES

The article discusses the types of bilingualism in the modern world, the process of learning languages in childhood from the point of view of neurobiology and psychology. The article describes the features of the bilingual individual's consciousness and the features of the brain support for speech activity. The author studies the propensity of bilinguals to learn a third language within the framework of an academic discipline.

Authors
Publisher
Голопристанський міськрайонний центр зайнятості = Голопристанский районный центр занятости
Number of issue
2-9
Language
Russian
Pages
28-30
Status
Published
Year
2020
Organizations
  • 1 Institute of foreign languages People’s Friendship University of Russia
Keywords
естественный билингвизм; учебное двуязычие; статистическое научение; когнитивистика; natural bilingualism; educational bilingualism; Statistical learning; cognitive science
Date of creation
11.07.2024
Date of change
11.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/152291/
Share

Other records