ОБРАЗНОСТЬ В ПОЛИКОДОВОМ ТЕКСТЕ

В статье представлена классификация поликодовых текстов и примеры китайской рекламы, в которых рассмотрена связь иконического и вербльного компонентов для выражения интенции автора.

IMAGERY IN POLYCODE TEXT

The article presents the classification of policode texts and examples of Chinese advertising. The author proposes some types of connection of the iconic and verbal components for expressing the author's intention.

Authors
Conference proceedings
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "Актуальность.РФ"
Language
Russian
Pages
47-48
Status
Published
Year
2019
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
polycode text; verbal component; iconic component; advertising; поликодовый текст; вербальный компонент; иконический компонент; реклама
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/151280/
Share

Other records

Glebanova A.Y.
ПРОРЫВНЫЕ НАУЧНЫЕ ИССЛЕДОВАНИЯ: ПРОБЛЕМЫ, ЗАКОНОМЕРНОСТИ, ПЕРСПЕКТИВЫ. Наука и Просвещение (ИП Гуляев Г.Ю.). 2019. P. 136-140