ПОЗИЦИИ УНИВЕРСИТЕТОВ СТРАН БРИКС В МЕЖДУНАРОДНЫХ РЕЙТИНГАХ: ПРОБЛЕМЫ И ТЕНДЕНЦИИ РАЗВИТИЯ

Целью настоящей статьи стало исследование позиций университетов стран БРИКС в международных рейтингах. Для достижения поставленной цели были рассмотрены рейтинги вузов, проведено их сравнение и выявлено, что российские вузы в последние годны значительно укрепили и улучшили свои позиции в международных рейтингах как в общих так и предметных в большей степени в рамках проекта «5-100», который придал новый импульс в развитие образовательной и научной деятельности российских вузов

POSITIONS OF UNIVERSITY OF BRICS COUNTRIES IN INTERNATIONAL RATINGS: PROBLEMS AND DEVELOPMENT TRENDS

The purpose of this article was to study the positions of universities in the BRICS countries in international rankings. To achieve this goal, the universities' ratings were reviewed, their comparison was compared, and it was revealed that Russian universities in recent years significantly strengthened and improved their positions in international rankings, both general and subject to a greater extent, within the "5-100" project, which gave a new impetus to the development of educational and scientific activities of Russian universities.

Publisher
Индивидуальный предприниматель Гладких Евгений Леонидович
Number of issue
9
Language
Russian
Pages
66-75
Status
Published
Year
2018
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
international ratings; QS; university ratings; academic environment; education; BRICs; международные рейтинги; рейтинги вузов; академическая среда; сфера образования; брикс
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/150370/
Share

Other records

Parkhalina T.G., Andreeva T.N., Belinskii A.V., Gordon A.V., Zonova T.V., Karpova K.A., Korgunyuk Y.G., Lapina N.Y., Timofeyev P.P., Trunov Ph.O., Shanshieva L.N.
Актуальные проблемы Европы. Федеральное государственное бюджетное учреждение науки Институт научной информации по общественным наукам Российской академии наук. 2018. P. 235-268