ВЗАИМОСВЯЗЬ КОГНИТИВНО-СТИЛЕВЫХ ХАРАКТЕРИСТИК И ЭМОЦИОНАЛЬНОЙ УСТОЙЧИВОСТИ У СТУДЕНТОВ В КОНТЕКСТЕ СЕТЕВОГО ВЗАИМОДЕЙСТВИЯ

Статья посвящена анализу стилей мышления, учебных стилей, сетевых стратегий поведения и эмоционально-личностных особенностей студентов в контексте Интернет-взаимодействия. По результатам эмпирического исследования выявлена взаимосвязь когнитивно-стилевых характеристик обработки информации с эмоциональной устойчивостью-неустойчивостью, представлена факторная структура исследуемых параметров.

THE RELATIONSHIP OF COGNITIVE STYLE CHARACTERISTICS AND EMOTIONAL STABILITY OF STUDENTS IN THE CONTEXT OF NETWORKING

The Article is devoted to the analysis of thinking styles, learning styles, network of behavioral strategies and emotional and personality characteristics of students in the context of online interaction. According to the results of empirical research of the interrelation of cognitive-style characteristics of information processing with emotional stability-instability, represented the factor structure of the studied parameters.

Publisher
Общество с ограниченной ответственностью "ОМЕГА САЙНС"
Language
Russian
Pages
117-121
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples Friendship University of Russia
Keywords
cognitive style; learning style; emotional stability; emotional instability; network strategy; thinking style; когнитивный стиль; стиль мышления; учебный стиль; эмоциональная устойчивость; эмоциональная неустойчивость; сетевые стратегии поведения
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/149819/
Share

Other records