ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МЕТОДОВ ТРИЗ В ПРОЕКТНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ В ОБУЧЕНИИ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ БУДУЩИХ ПЕРЕВОДЧИКОВ-РЕФЕРЕНТОВ

В статье раскрывается роль теории решения изобретательских задач, которая вписывается в проектную деятельность, так как проект начинается с проблемной ситуации или поставленного вопроса. Tеория решения изобретательских задач направлена на формирование культуры системного мышления как осознанного, целенаправленного, управляемого и эффективного процесса мыследеятельности, в развитии интеллектуально-творческих способностей будущего переводчика-референта.

APPLICATION OF METHODS OF THEORY OF THE DECISION OF INVENTIVE PROBLEM SOLVING IN PROJECT ACTIVITY IN TEACHING FOREIGN LANGUAGE TO FUTURE TRANSLATOR CONSULTANTS

The article touches upon the role of the theory of inventive problem solving which fits into project activity because a project starts with a problem or a question. The theory of inventive problem solving is aimed at forming of system thinking culture as a realized, purposeful, controlled and effective process of thinking activity in the development of intellectual creative capabilities of a future translator consultant.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
148-156
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 People's Friendship University of Russia
Keywords
theory of inventive problem solving; project methodology; intellectual and creative capabilities; communicative competence; elaboration projects; translator consultant; теория решения изобретательских задач; проектная методика; переводчик-референт; интеллектуально-творческие способности; коммуникативная компетенция; разработка проектов
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/146983/
Share

Other records