ПРОБЛЕМА ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО САМООПРЕДЕЛЕНИЯ СТУДЕНТОВ В ПРОЦЕССЕ ИЗУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА

В статье рассматривается проблема профессионального самоопределения студентов в процессе обучению иностранному языку, рассмотрен потенциал иностранного языка как учебной дисциплины, предложены технологии, которые будут способствовать формированию профессионального самоопределения студентов.

THE PROBLEM OF STUDENTS' PROFESSIONAL SELF- DETERMINATION IN THE PROCESS OF FOREIGN LANGUAGE LEARNING

The article touches upon the problem of students' professional self-determination in the process of foreign language learning. The potential of foreign language as academic subject has been considered; the techniques to promote the formation of students' self-determination have been offered.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
130-135
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples'Friendship University of Russia
Keywords
professional self-determination; foreign language; pedagogical techniques; профессиональное самоопределение; иностранный язык; педагогические технологии
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/146982/
Share

Other records

Kravtsova N.Sh.
Профессионально ориентированный перевод: реальность и перспективы. Российский университет дружбы народов (РУДН). 2017. P. 122-129