КОГНИТИВНЫЙ ПОДХОД К ФОРМИРОВАНИЮ СОЦИОКУЛЬТУРНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ ОБУЧАЮЩИХСЯ В ПРОЦЕССЕ РАБОТЫ С АНГЛОЯЗЫЧНЫМИ ТЕКСТАМИ

В статье рассматривается когнитивный подход к формированию социокультурной компетенции обучающихся в процессе работы с англоязычными текстами, рассмотрены лексические трудности социокультурного характера с которыми встречаются обучающиеся и возможности когнитивного подхода для их преодоления.

COGNITIVE APPROACH TO THE FORMATION OF THE SOCIOCULTURAL COMPETENCE OF STUDENTS IN THE PROCESS OF WORKING WITH ENGLISH-LANGUAGE TEXTS

The article deals with the cognitive approach to the formation of the sociocultural competence of students in the process of working with the English language texts. Lexical difficulties of sociocultural character which students can find in the texts are enumerated as well as possibilities of the cognitive approach to overcome them.

Authors
Publisher
Российский университет дружбы народов (РУДН)
Language
Russian
Pages
81-90
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples' Friendship University of Russia
Keywords
sociocultural competence; cognitive approach; socio-cultural information; concept; world view; language picture of the world; социокультурная компетенция; когнитивный подход; социокультурная информация; концепт; картина мира; языковая картина мира
Share

Other records