ИГРОВАЯ ПАРАДИГМА МЕДИА: ПРОБЛЕМЫ ПОНЯТИЙНОГО АППАРАТА

В статье впервые в отечественной коммуникативистике представлены новые, наиболее употребляемые термины исследований тематического блока «игра - игровые коммуникации - медиа». Автор прослеживает их происхождение, устанавливает авторство. Обнаруживается связь трактовки понятий с пониманием сути коммуникаций в медиапространстве.

GAME PARADIGM OF MEDIA: PROBLEMS OF CONCEPTUAL APPARATUS

This article is the first domestic analysis of new and most frequently used terms in researches of the thematic block "game - game communication - media". The author finds out their origin and authorship as well as connection between interpretations of concepts and understanding of communication in the media.

Publisher
Донецкий национальный университет
Number of issue
5
Language
Russian
Pages
312-316
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Российский университет дружбы народов
Keywords
игровые коммуникации; сотрудничество в игре; game communication; collaboration in the game; game; DIGITAL media; gamification; game manipulation; игра; медиапространство; геймификация; игрофикация; манипуляции в игре
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/146835/
Share

Other records