Формирование автономности будущих переводчиков профессионально ориентированных текстов

Статья посвящена вопросам формирования автономности будущих переводчиков профессионально ориентированных текстов. Автор раскрывает сущность автономности и ее составляющих (мотивационный, личностный и компетентностный компоненты). Автор разработал критерии и показатели автономности. Данная концепция была успешно апробирована в РУДН и ее эффективность подтверждена.

The formation of autonomy of future translators of professionally oriented texts

The article discusses the questions of the formation of the autonomy of future translators of professionally oriented texts. The author reveals the essence of autonomy and its components (motivational, personal and competence components). The author has developed criteria and parameters of autonomy. This concept was successfully tested in The Peoples’ Friendship University of Russia and its effectiveness is confirmed.

Authors
Publisher
Образовательное частное учреждение высшего образования Международный инновационный университет
Number of issue
5
Language
Russian
Pages
34-40
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 RUDN university
Keywords
autonomy; uninterrupted education; reflection; translators of professionally oriented texts; independence; автономность; непрерывное образование; рефлексия; переводчики профессионально ориентированных текстов; самостоятельность
Date of creation
10.07.2024
Date of change
10.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/146161/
Share

Other records