ИЗУЧЕНИЕ ИДЕНТИФИКАЦИИ ЯЗЫКОВОЙ ЛИЧНОСТИ БИ- И ПОЛИЛИНГВАЛЬНОГО РЕБЕНКА В ПЕДАГОГИЧЕСКОМ АСПЕКТЕ

В статье представлены результаты исследования идентичности детей - би- и полилингвов, проживающих в Испании. Проанализирован процесс формирования языковой идентичности и определены основные этапы ее становления. Обозначены границы языковой идентичности. Определена установка у детей-билингвов к русскому и испанскому языкам. Выводы подкреплены данными анкетирования. Мы полагаем, что основная цель обучения языку в условиях ограниченной языковой среды - это процесс формирования образов языкового сознания.

STUDY OF IDENTIFICATION OF BI- AND MULTILINGUAL CHILD’S LINGUISTIC PERSONALITY IN PEDAGOGICAL ASPECT

The article presents the results of studying the identity of children - bi- and multilinguals, living in Spain. The process of formation of language identity is analyzed and the main stages of its formation are determined. The boundaries of language identity are indicated. The inclination of children-bilinguals for the Russian and Spanish languages is determined. Conclusions are supported by the data of the questionnaire. The authors believe that the main goal of teaching the language in conditions of limited language environment is the process of forming images of linguistic consciousness.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Издательство Грамота
Number of issue
11-3
Language
Russian
Pages
207-211
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
children's bilingualism; multilingualism; questioning; content analysis; factors; identification; linguistic personality; linguistic consciousness; teaching process beyond language environment; детский билингвизм; полилингвизм; анкетирование; контент-анализ; факторы; идентификация; языковая личность; языковое сознание; процесс обучения вне языковой среды
Share

Other records

Sinitsyna A.M.
Филологические науки. Вопросы теории и практики. Общество с ограниченной ответственностью Издательство Грамота. 2017. P. 150-155