КРОССКУЛЬТУРНЫЕ ОСОБЕННОСТИ ОФФЛАЙН И ОНЛАЙН СМИ

В статье рассматривается понятие кросскультурной коммуникации и его воздействие на создание контента в глянцевых онлайн и оффлайн СМИ. Анализируются процессы взаимодействия культур и результаты данных взаимодействий. Задачей данной статьи является провести обзор наиболее значимых кросскультрных особенностей и их влияния на трансформацию формы подачи материала и роли автора глянцевой прессы в цифровом и печатном форматах, а также выявление наиболее значимых тенденций характерных для данного процесса.

OFFLINE AND ONLINE MEDIA’S CROSS-CULTURAL FEATURES

The article explores the concept of cross-cultural communication and its impact on content creation in glossy online and offline media. Analyzing the processes of interaction between cultures and the results of these interactions. The purpose of this article is to review the most significant cross-cultural features and their impact on the transformation of the form of material’s presentation and the role of the author of glossy press in digital and printed formats, as well as the identification of the most significant trends of this process.

Authors
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Научные технологии
Number of issue
6
Language
Russian
Pages
158-159
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 The People’s Friendship University of Russia
Keywords
глянцевый журнал; кросс-культурная коммуникация; коммуникационная стратегия; онлайн СМИ; оффлайн СМИ
Share

Other records