ТЕОРЕТИЧЕСКИЕ МОДЕЛИ УПРАВЛЕНИЯ СИСТЕМАМИ ОБРАЗОВАНИЯ: КИБЕРНЕТИЧЕСКИЙ ПОДХОД

В национальной образовательной доктрине содержится признание утраты важных высот, завоеванных ранее, одной из которых является уникальная культура государственного руководства высшей школой. В последнее время эта тема не сходит с повестки дня многих научных форумов, как и с журнальных страниц. Обеспокоенность данным вопросом не случайна, так как уровень социально-экономического развития любой страны отражает состояние национальной системы образования в прошлом

THEORETICAL MODELS OF MANAGEMENT OF EDUCATION SYSTEMS: A CYBERNETIC APPROACH

In the national educational doctrine recognized a loss of important heights, conquered earlier, one of which is the unique culture of the state management higher school. Lately this topic has been on the agenda of many scientific forums, and a magazine. The concern with this issue is not accidental, since the level of socio-economic development of any country reflects the state of the national education system in the past

Authors
ALPATOV YU.M.1 , GREBENNIKOV V.V. 2 , GRUDTSYNA L.Y. 3 , SANGADJIEV B.V. 2
Publisher
Общество с ограниченной ответственностью Юркомпани
Number of issue
5
Language
Russian
Pages
41-50
Status
Published
Year
2017
Organizations
  • 1 Fund for the promotion of social projects «Creation»
  • 2 Nstitute peoples’ friendship University
  • 3 Financial University under the Government of the Russian Federation
Keywords
educational management; teaching; education system; education; university; higher education; school; система образования; воспитание; управление образованием; обучение; университет; высшее образование; школа
Share

Other records

Fedotova L.N.
Известия Уральского федерального университета. Серия 1: Проблемы образования, науки и культуры. Vol. 23. 2017. P. 38-50