В настоящее время российские организации столкнулись с острой необходимостью создания инновационных продуктов и реализации управленческих нововведений..С целью определить, какие именно ценности, традиции и обычаи трудового поведения помогают организации войти в топ инновационно-ориентированных компаний, а главное - понять социальные технологии управления инновациями, автором статьи был проведен теоретический анализ особенностей социального менеджмента наиболее прогрессивных международных корпораций. Агрегированный опыт деятельности успешных зарубежных компаний позволил выявить характерные черты эффективной инновационной деятельности, а также сформировать рекомендации по социальному обеспечению внедрения инноваций
Currently, Russian organizations have faced with the acute need of innovative products creation and management innovations implementation.The author of the article conducted the theoretical analysis of social management of the most progressive international corporations in order to determine what values, traditions and customs of labor behavior help an organization to enter the top of innovation-driven companies, and what is the most important - to understand social technologies of innovation management. The aggregate experience of successful foreign companies let to reveal the characteristic features of the effective innovation activity and to generate recommendations for social innovation introduction. In the publication there is also a summary of the social management history from the point of view of its impact on a company's innovation activity