ОСОБЕННОСТИ ЭТНООРИЕНТИРОВАННОГО ОБУЧЕНИЯ ЧТЕНИЮ КИТАЙСКИХ СТУДЕНТОВ

Статья посвящена проблеме обучения китайских студентов чтению русского письменного текста с использованием интернет-ресурсов и контролирующих тестов. Автором предлагается подход с учётом этнокультурологических особенностей китайцев, специфики родного языка и когнитивного стиля иностранных студентов, а также лингводидактических традиций обучения иностранным языкам в Китае.

ETHNOMETHODOLOGICAL FEATURES IN TEACHING READING OF CHINESE STUDENTS

The article is devoted to the problem of teaching reading Chinese students Russian written text with the use of Internet resources and tests. The author propose an approach with accounting of ethnoculturological characteristics of Chinese students, the specificity of the native language and cognitive style of foreign students, as well as linguodidactic tradition of foreign language teaching in China.

Authors
Publisher
Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова
Number of issue
16
Language
Russian
Pages
433-435
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University
Keywords
этноориентированное обучение; этноориентированное учебное пособие; nationally-oriented manual; CHINESE students; linguomethodological tradition; ethnomethodological teaching; reading; internet resources; tests; китайские студенты; лингвометодические традиции; чтение; интернет-ресурсы; тесты
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/140762/
Share

Other records