ВОЗМОЖНОСТЬ ПРИМЕНЕНИЯ ИНТЕРАКТИВНОГО ПЛАКАТА КАК ИНФОРМАЦИОННО-КОММУНИКАТИВНОГО МЕТОДА ПРИ ОБУЧЕНИИ РУССКОМУ ЯЗЫКУ КАК ИНОСТРАННОМУ

В данной статье рассказывается об информационном плакате как одном из эффективных средств информационно-коммуникационных технологий и его возможности применения на занятиях по обучению РКИ. Рассматривается технология информационного плаката, его роль в обучении РКИ, а также приводятся некоторые примеры сайтов, позволяющих использовать интерактивные способы обучения, включая информационный плакат.

THE POSSIBILITY OF USING INTERACTIVE PRESENTATION AS AN INFORMATION-TECHNOLOGY METHOD OF TEACHING RUSSIAN TO FOREIGNERS

The present article regards the possibility of use of the Informative presentation as one of the effective method of information-communication technologies while teaching Russian as a foreign language. It speaks about the technology of the method, its role in teaching Russian to foreigners, and some the websites which have some materials of interactive learning, including Informative presentation.

Authors
Publisher
Московский государственный университет им. М.В. Ломоносова
Number of issue
16
Language
Russian
Pages
43-46
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Russian University of People’s friendship
Keywords
икт; технологии; наглядность; глог; information-communication technologies; Informative presentation; SMART Board; visuality; glog; graphic information; interactive learning; learning game; multimedia; vlog; blog; информационный плакат; графическое изображение; интерактивная доска; интерактивное обучение; учебная игра; мультимедиа; влог; блог
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/140757/
Share

Other records