РОЛЬ СКАЗКИ КАК СОДЕРЖАНИЯ ОБУЧЕНИЯ ЧТЕНИЮ В ПРОЦЕССЕ СМЫСЛОСТРОИТЕЛЬСТВАИ САМООПРЕДЕЛЕНИЯ ЛИЧНОСТИ УЧАЩЕГОСЯ(на примере итальянского языка)

Статья посвящена исследованию процесса художественного восприятия сказки в контексте динамики смыслостроительства студентов, изучающих итальянский язык как вторую специальность в лингвистическом вузе на занятиях по домашнему чтению.

THE ROLE OF TALES IN TEACHING READING IN MEANING CONSTRUCTION AND PERSONAL SELF-DETERMINATION OF A STUDENT(on the Material of The Italian Language)

The article studies the process of artistic perception of tales at Home Reading lessons in the context of dynamics of meaning construction of students minoring in the Italian language at linguistic universities.

Authors
Number of issue
4
Language
Russian
Pages
171-175
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples’ Friendship University of Russia
Keywords
самоопределение личности; personal self-determination; tale; teaching reading; сказка; обучение чтению
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/140325/
Share

Other records