Эстетический потенциал постмодернистской художественной коммуникации

Исследуются функции современной художественной коммуникации. В основе анализа функций - особенности культуры постмодернизма и специфика взаимоотношений художника и зрителя в этой культуре. Рассматривается влияние масс-медиа на художественную коммуникацию. Констатируется, что на наших глазах складываются очертания новой неведомой еще культуры с неопределенными пока контурами художественной коммуникации. Это будет другое искусство и другая коммуникация на его основе.

Aesthetic Potential of Postmodern Artistic Communica-tion

The author researches the function of the contemporary art communication. The basis of the analysis of functions - features of postmodern culture and specificity of the relationship of the artist and the audience in this culture. The influence of the media on the artistic communication is considered. The author states that outlines of new unknown culture with still uncertain contours of artistic communication is formed on our eyes. It will be a different kind of art and another communication based on it.

Authors
Publisher
Федеральное государственное автономное образовательное учреждение высшего образования Южный федеральный университет
Number of issue
3
Language
Russian
Pages
10-16
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Sochi branch of the Russian University of Peoples' Friendship
Keywords
post-modern subject; postmodern art and culture; artistic communication; mass culture; постмодернистский субъект; постмодернистская художественная культура; художественная коммуникация; массовая культура
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/139945/
Share

Other records