ВИЗУАЛИЗАЦИЯ КАК СПОСОБ СТУКТУРИРОВАНИЯ ЗНАНИЙ ПРИ ИЗУЧЕНИИ ИНОСТРАННОГО ЯЗЫКА

В данной статье рассматривается одна из методик, направленных на более успешное изучение и усвоение иностранного языка, а также в целом на структурирование полученной информации. Отмечается актуальность этой методики для формирования более интерактив-ного и привлекательного для обучаемого учебного процесса. Анализируются достоинства и недостатки этого метода, отмечаются инновации, привнесенные им в процесс усвоения нового материала.

VISUALIZATION AS A WAY OF STRUCTURING THE INFORMATION WHILE LEARNING A FOREIGN LANGUAGE

The article under discussion is intended to describe one of the teaching techniques, aimed to make the process of acquiring a foreign language more successful, and to form a better structure for the received information. The author emphasizes the importance of this technique for the creation of a more interactive and interesting academic activity and analyzes the advantages and disadvantages of this technique included in the process of learning the new information.

Authors
Publisher
Индивидуальный предприниматель Акелян Нарине Самадовна
Number of issue
8
Language
Russian
Pages
74-80
Status
Published
Year
2015
Organizations
  • 1 Peoples’ friendship university of Russia
Keywords
language; visualization; association; communication; lexical formative; culture; method; язык; визуализация; ассоциация; коммуникация; лексическая единица; культура; метод
Date of creation
09.07.2024
Date of change
09.07.2024
Short link
https://repository.rudn.ru/en/records/article/record/139656/
Share

Other records